Hlavní navigaceNavigace kategoriíHlavní obsah

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo. Při nákupu kosmetiky je nejvíce zajímá cena a vůně

PRŮZKUM

Polovina mužů považuje péči o vzhled za nutné zlo

Nákup kosmetiky zvládají více než dvě třetiny mužů samy, nejdůležitější je pro ně přitom nízká cena a také vůně. Pleťový krém používá jen asi polovina z nich a make-up nebo lak na nehty zatím pomalu objevuje pouze nejmladší generace. Ukazují to výsledky aktuálního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost dm drogerie markt.

České Budějovice, 14.12.2023. Při nakupování kosmetických přípravků je u mužů na prvním místě cena, poté následuje vůně společně s věrností oblíbené značce. V průzkumu zpracovaném agenturou STEM/MARK pro společnost dm, který se zabýval vztahem mužů k péči o vlastní zevnějšek, uvedly výhodnou cenu jako důležitý faktor při výběru kosmetiky více než dvě třetiny oslovených. Pro 43 % z nich je důležitá vůně a 41 % v obchodě opakovaně sahá po oblíbených značkách. Jen pětina mužů si vybírá produkty podle slevových akcí nebo na doporučení známých. 

„Výsledek průzkumu je v souladu s dlouhodobou strategií dm, protože u produktů místo krátkodobých slevových akcí garantujeme dlouhodobě výhodné ceny. Mužští zákazníci u nás kromě toho najdou bohatý výběr kvalitních produktů našich privátních značek, jejichž ceny je rozhodně potěší. Navíc je v prodejně snadno najdou na jednom místě díky černé barvě regálu,“ popisuje Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Mladí muži se častěji zajímají o účinek a ekologický dopad

Průzkum dále ukázal, že vůně a značka jsou důležitější spíše pro starší věkové kategorie. Oproti tomu ve věkové kategorii do 29 let přikládají větší význam deklarovanému účinku (23 %), ekologickému dopadu (13 %), ale také doporučením influencerů (5 %).

Kosmetické produkty si 69 % mužů kupuje nejčastěji samo. Při pohledu na různé věkové kategorie se ukazuje, že postupem věku podíl samostatně nakupujících mužů klesá a tento úkol častěji přenechávají svým partnerkám, případně partnerům.

Muži chtějí vonět

Příjemná vůně je u mužů prioritou nejen při nákupu, ale i při každodenní hygieně. Použití deodorantu nebo aplikace vůně jsou nejčastější činností v péči o zevnějšek. Více než pětina mužů si také vícekrát za týden čistí pleť a zastřihává vousy. „Na druhou stranu polovina mužů vůbec nikdy nepoužívá pleťový krém a 70 % nikdy neprovádí peeling. Obecně platí, že péči o pleť se více věnují mladší generace mužů. Například čistění pleti alespoň jednou týdně provádí více než polovina (51 %) mužů do 39 let. Více než polovina mužů do 24 let si pleť čistí i několikrát týdně,“ doplnil Jiří Peroutka.

Z kosmetických produktů muži nejčastěji používají sprchový gel a deodorant. Dvě třetiny uvedly, že každý den. Dále mezi nejpoužívanější produkty patří šampon a vůně, po nichž alespoň jednou týdně sahají více než tři čtvrtiny mužů. Přípravky na vousy, pleťový krém nebo kondicionér používá minimálně jednou za týden čtvrtina mužů.

Péči o vzhled považuje polovina mužů za nutné zlo

Vztah k péči o vlastní zevnějšek je u mužů dost rozporuplný. „Jako součást běžné denní rutiny ji vnímá 9 z 10 mužů, polovina ji ale zároveň považuje za nutné zlo. Třetině mužů péče o vlastní zevnějšek připadá zženštilá a pro třetinu oslovených je to způsob relaxace,“ vysvětluje Jiří Peroutka.

Péči o vlastní vzhled většina mužů není ochotná věnovat příliš času. Tři z pěti mužů jí nevěnují dohromady ani hodinu za celý týden a tento čas poté dál klesá s věkem. Ve věkové kategorii 18–29 let věnuje péči o zevnějšek alespoň hodinu týdně téměř polovina mužů. V nejstarší věkové kategorii 55–64 let je to pouze 28 %.

Dekorativní kosmetiku používají výjimečně

Líčení nebo lakování nehtů se častěji než jednou měsíčně věnují jen 3 % mužů. V nejmladší věkové kategorii od 18 do 24 let už je to však čtyřikrát častěji oproti průměru. Naopak u starších věkových kategorií je to naprostá výjimka. Z produktů, které používají muži minimálně jednou měsíčně, nejčastěji jmenovali make-up, pudr a také oční stíny.

Vysoká kvalita dm produktů za nízkou cenu: (Fotografie produktů si můžete stáhnout zde.)

1. Balea MEN sprchový gel Fresh
Množství: 300 ml
Cena: 19,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

2. Balea MEN šampon na vlasy Fresh
Množství: 300 ml
Cena: 19,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

3. Balea MEN antiperspirant roll-on Fresh
Množství: 50 ml
Cena: 19,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

4. Balea MEN gel na holení Fresh
Množství: 200 ml
Cena: 39,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

5. Balea MEN voda po holení Fresh
Množství: 100 ml
Cena: 69,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

6. Balea MEN jednorázová holítka
Množství: 10 ks
Cena: 34,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

7. Balea MEN balzám na rty Active Care
Množství: 4,8 g
Cena: 29,90 Kč
K dostání v prodejnách dm, v aplikaci Moje dm a v online shopu dm.cz.

Soubory ke stažení

O společnosti dm drogerie markt Česká republika  
Společnost dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 255 prodejen zásobuje po celé České republice z logistických center v Jihlavě a Divišově. Jednatelkami společnosti jsou Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 4 568 spolupracovníků. V obchodním roce 2022/2023 vykázala dm v České republice obrat ve výši 16,3 mld. CZK a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde NATURKOSMETIK, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, dmBio, trend !t up, SEINZ. či Dein Bestes. 

Kontakt  

Ing. Jiří Peroutka 
Manažer komunikace 
dm drogerie markt Česká republika 

dm drogerie markt s.r.o. 
F. A. Gerstnera 2151/6 
370 01 České Budějovice 
E-mail: press@dm.cz